Springbreak! En weer afkicken.. - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Esther Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Springbreak! En weer afkicken.. - Reisverslag uit East Lansing, Verenigde Staten van Esther Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Springbreak! En weer afkicken..

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Maart 2014 | Verenigde Staten, East Lansing

Vrijdagnacht de 28e was het eindelijk zo ver! Midden in de nacht vertrokken we met de bus naar Detroit om daar op het vliegtuig te stappen. Die nacht was het extreem koud, gelukkig waren we niet al te lang buiten, maar de -24 in Detroit zorgde er alleen maar voor dat we nog meer zin kregen in onze trip!:) Na een overstap in Dallas kwamen we uiteindelijk rond 2u in de middag in San Diego aan. Ik was blij toen we eindelijk weer op de grond stonden, want doordat er een tropische storm was, hadden we veel last van turbulentie.. Maar de palmbomen die we meteen al zagen maakten alles weer goed:) Er stond veel wind, maar deze warme wind was een genot in vergelijking met de snijdende koude wind in Michigan;)
Het hostel waar we de komende 3 nachten zouden verblijven was heel erg leuk! Gericht op internationale mensen, elke dag een andere georganiseerde activiteit, elke ochtend een heerlijk ontbijtje en het was zelfs mogelijk om gratis avondeten te krijgen. We hadden alleen een beetje pech met het weer. De regen was soms zo erg dat het afvoersysteem in de straten al het water niet aankon en je wilde op sommige momenten ook echt niet buiten staan. De mensen van het hostel zeiden dat normaal altijd de zon schijnt, dat ze de afgelopen 3 jaar geen regen hadden gehad. Uitstekende timing dus weer..;) Bevoorrecht als we waren met het mogen meemaken van San Diego in de regen, hebben we tussen de regenbuien door geprobeerd toch nog zoveel mogelijk van de stad te zien. De winkelcentrums in California zijn meestal heel mooi en schattig, omdat het er normaal gesproken droog is, zijn ze niet overdekt en hebben ze allerlei leuke trappetjes en ziet het er heel mooi uit:) Zaterdagmiddag/avond was er een georganiseerde trip naar Tijuana, Mexico. In de hoop op een mooie stempel in ons paspoort en een leuke avond in Mexico, vertrokken we met een grote groep en 2 leiders vanuit het hostel. Met de tram was het maar 35 minuten. Helaas was het weer in Mexico niet beter, maar gelukkig hadden we een overdekt straateettentje waar we konden genieten van de authentieke Mexicaanse keuken. Voor nog geen 3 euro kreeg je een hele lekkere burrito. Ik had gehoopt dat we nog wat meer van Mexico zouden zien, maar Tijuana bleek een grensplaatsje wat meer Amerikaans aandeed dan Mexicaans. Het was een gezellige avond omdat we met een leuke groep waren, maar ik had niet echt het idee dat we in Mexico waren. Na een drankje in 2 bars vertrokken we naar de laatste bestemming, een stripclub.. Wat een plek was dat zeg.. Het was gigantisch en vol met mannen. Er liepen medewerkers rond met fluitjes in hun mond en een fles tequila in hun hand, die constant liepen te fluiten en op zoek waren naar vrijwilligers die voor een goede fooi hun hoofd naar achter wilden gooien en hun mond open wilden doen. Het was, laten we zeggen, een bijzondere ervaring, heb vooral mijn ogen van verbazing uitgekeken, maar nooit weer..;)
Zondagmiddag en maandag kwam de zon eindelijk tevoorschijn en ben ik naar de dierentuin geweest, waar ze panda’s hadden:) en hebben we rondgelopen in het mooie Balboa park. Hoogtepunt van de dag kwam toen we het park bijna uitwaren. Op een grasveldje liepen namelijk 3 heeeele schattige Golden Retriever puppy’s rond!:O<3 ze waren zoo lief:)!! Denk dat we daar bijna een halfuur hebben doorgebracht:) De mensen van wie ze waren, hadden ze naar die plek meegenomen om ze te verkopen. Omdat het naast een honden uitlaatplek is, is dat blijkbaar een goede plek om ze kwijt te raken aan hondenliefhebbers. Ik had er graag een meegenomen, maar helaas.. Maandag was onze eerste regenvrije dag:) We zijn met zijn allen naar het vliegveld gelopen om onze huurauto op te halen. Die dag zijn we naar Coronado island gegaan, waar we voor het eerst op het strand hebben gelopen en later zijn we richting het noorden gereden met een tussenstop op verschillende stranden, een mooie zonsondergang op de Sunset Cliffs, en uiteindelijk door naar Los Angeles, Venice Beach, waar ons hostel voor de volgende 2 nachten was. We wilden diezelfde avond nog naar een uitkijkpunt gaan waar we een mooi uitzicht zouden hebben over de hele stad, maar helaas waren we net 10 minuten te laat en was de weg naar dat punt afgesloten vanaf 22u. Toen maar snel gaan slapen en de volgende dag geprobeerd alles te doen wat we in Los Angeles wilden doen. Uiteraard de beroemde Walk of Fame, uitzicht op de Hollywood letters op de heuvel, Venice Beach (waar op dat moment zelfs een videoclip werd opgenomen: http://www.youtube.com/watch?v=al0o_VFgM4w), en ze hebben ons op de Hollywood strip nog weten te verleiden tot een ubertoeristische tour naar een uitkijkpunt voor de Hollywood letters, Rodeo Drive (de PC hoofdstraat van LA) en door Beverly Hills en Hollywood Hills, waar alle celebrities wonen. In een open wagen waar we heerlijk ‘uitgewaaid’ werden, voelden we ons op en top toerist/paparazzi, terwijl we foto’s maakten van huizen waarvan ik op dit moment geen idee meer heb wie er in woont;) Maar ik heb in ieder geval het landgoed van Micheal Jackson gezien en nog veel meer huizen van beroemdheden haha. Helaas geen beroemdheden gespot, maar ik vond het wel heel leuk om door die mooie buurten te rijden en de huizen te bekijken:). Toen we terugkwamen bij de auto kwamen we erachter dat we een boete hadden.. Toen we die morgen de straat inreden, lazen we op de bordjes dat je er op maandag tussen 1 en 3 niet mocht parkeren, en aangezien het dinsdag was, dachten wij dat we wel veilig waren.. maar onze parkeerplek was aan de andere kant van de straat waar ons oog toen pas viel op de bordjes aan onze kant van de straat, waar hetzelfde gold, maar dan voor dinsdagen.. Gelukkig konden we de ruim 70 dollar door zessen delen en konden we er wel om lachen en hebben we ervan geleerd;)
De volgende ochtend was het alweer tijd om door te reizen richting onze eindbestemming San Francisco. We hebben deze weg over 2 dagen verdeeld en hebben veel mooie tussenstops gehad. De eerste dag zijn we gestopt in Malibu Beach, Santa Barbara en hebben we geslapen in een motel in San Simeon. De volgende ochtend gingen we weer verder over de Pacific Highway, waar het weer ons weer eens niet meezat. Deze keer was het de mist die ons uitzicht voor de eerste 3 uur verpeste.. Het is dat de navigatie aangaf dat we langs de oceaan reden, maar ik heb hem niet gezien..;) Gelukkig klaarde het daarna wel op en konden we eindelijk genieten van het uitzicht:) onze stops waren deze dag de zeehondenkolonie bij San Simeon, de Bixby Bridge, Karmel, Monterey, 17 miles drive, pebbles beach, Santa cruz en uiteindelijk kwamen we aan in San Francisco! Omdat de snelweg boven de stad uitkomt, was het echt supermooi om San Francisco binnen te rijden en konden we meteen al over de hele stad uitkijken! Ons hostel lag midden in de stad en we waren nog net op tijd binnen om te genieten van de gratis pancakes die je gedurende de hele dag zelf kon maken in de keuken met de al klaargemaakte mix:)
De volgende dag hebben we nog even geprofiteerd van onze huurauto. Ik was blij dat ik niet achter het stuur zat toen we door de straten van San Francisco reden! Veel straten zijn enorm stijl en de eerste keer dat we in een hoek die gevoelsmatig bijna 90 graden was stil stonden, was toch wel even spannend. Nu snap ik waarom alle auto’s hier automaten zijn.. Gelukkig ging alles goed en hebben we kunnen genieten van het mooie uitzicht door de straten van San Francisco met zijn mooie huizen. We zijn ook het beroemde slangenstraatje afgereden (Lombard Street) en daarna over de Golden Gate Bridge:) aan de andere kant van de brug was nog een speciaal park, de Muir Woods, waar ook Sequoia Trees stonden. Het was een mooi bos waar we lekker rondgelopen hebben voordat we weer terug naar San Francisco gingen. Volgende stop was het Golden Gate Park, waar we lekker in het zonnetje hebben gezeten. Toen was het tijd om de auto (zonder krassen:)) weer in te leveren. ’s Avonds zijn we heerlijk uit eten geweest bij een Thais restaurant in de straat van ons hostel. Daarna wilden we nog proberen in een bar een drankje te doen. Een van de jongens wordt 3 juli 21 jaar, dus op zijn paspoort staat 3-7. Maar omdat ze hier in Amerika eerst de maand schrijven en dan de dag, grapten we dat het op 7 maart zijn 21e verjaardag was en we waren benieuwd of de uitsmijter erin zou trappen en hem binnen zou laten. En het lukte!:)
Zaterdag was alweer de laatste dag voor Sarah en mij, de rest zou pas later terugvliegen. We wilden graag naar Alcatraz, dus we vertrokken die ochtend al vroeg om naar de pier te lopen. Na een lange wandeling door de stad kwamen we aan bij de pier, maar helaas kwamen we er daar achter dat alles al uitverkocht was en dat je eigenlijk altijd van tevoren kaartjes moet kopen. De rest van de groep kon gelukkig nog kaartjes bemachtigen voor een tijdstip de dag erna, en ik ben weer wat wijzer geworden en weet nu in ieder geval dat ik ze alvast moet bestellen voor mei als ik weer terugben in San Francisco:)! Er waren nog genoeg andere dingen te doen en te zien, dus we hebben ons deze laatste dag toch nog meer dan prima vermaakt! Aan het eind van de dag waren onze benen wel versleten van al het lopen door de steile straten van de stad, maar het was het waard;) moe maar voldaan (en zelfs met een licht kleurtje van de zon van de laatste dag:)) vlogen we die avond terug, via Chicago naar Detroit, en met de bus weer terug naar East Lansing. ik zal proberen een selectie te maken van de foto’s voor op Facebook:)
Ik kijk er nu al naar uit om in mei weer terug te gaan naar California:) de camper is geboekt, 2 mei ontmoet ik Josien, Anneloes en Mirthe in Los Angeles en gaan we o.a. naar de Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite Park en nog veel meer:)!

De eerste paar dagen na springbreak had ik wel een beetje last van heimwee. Veel mensen waren nog niet terug, dus het was een beetje saai op de campus, dus ik had graag even een vliegtuig naar huis genomen om iedereen weer even te zien;) maar ik heb het nu gelukkig weer goed naar mijn zin:)
De tijd gaat heel erg snel, nog maar 6 weken les, dan nog een weekje toetsen. Dus nu nog even studeren en proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen hier in Michigan! Vorige week, toen ik net een dag terug was, is er nog een dik pak sneeuw gevallen, maar ik heb hoop dat dat de laatste keer was. Langzaam maar zeker komt het kwik steeds vaker boven nul! De ‘koelkast’ die ik altijd zelf kon creëren door dingen op mijn vensterbank te zetten en het raam open te laten, is niet meer wat het geweest is. De sneeuw is langzaam aan het verdwijnen en de rivier die door de campus loopt, begint eindelijk te stromen. Het is een heel ander gezicht maar het bevalt me wel!:)
Ik ben nog steeds erg blij dat er elke week wel evenementen worden georganiseerd waarbij ik mag helpen, is heel gezellig. Helaas geen nieuwe gratis t-shirts erbij, maar heb wel de eer van ‘commissielid van de week’ gekregen deze week haha (wordt elke week iemand anders uitgekozen), omdat ik volgens een van de commissievoorzitters heel goed popcorn (6 verschillende soorten plus de mogelijkheid om het te mengen met M&M’s :S) had uitgedeeld tijdens een event haha:P Dus als jullie ooit iemand nodig hebben om popcorn uit te delen, ik ben ervaren nu;) Over popcorn gesproken, ik ben deze week ook voor het eerst naar de campus bioscoop geweest:) Voor 2 dollar kun je naar een film in een collegezaal, elke week keuze uit 3 films, met gratis popcorn (wel maar 1 smaak..;)). We zijn naar '12 years a slave' geweest, hele goede film, maar verschrikkelijk onrechtvaardig en verdrietig.. Maar de campus bioscoop op zich is goed bevallen, dus ga dat zeker nog vaker doen!

Het is een behoorlijk lang verhaal geworden, dus ik ga maar eens stoppen met typen en beginnen met foto’s uitzoeken:)
Heel veel liefs!

• 20 Maart 2014 - 09:47

Carine:

Hee Es! Klinkt leuk allemaal! Jammer van het weer ;) Geniet nog van alle tripjes! De tijd gaat snel joh. Liefs, Carine

• 20 Maart 2014 - 12:32

Margo:

Hoi lieverd wat fijn om weer zo een uitgebreid verslag te lezen, dit heb je toch maar mooi in de pocket. Ook ben ik blij om te lezen dat de heimwee wat minder is geworden en dat het kwik daar wat stijgt. Hou van je ik ga op mijn gemak de foto's bekijken kuzzzzzzz

• 21 Maart 2014 - 18:53

Jan En Els:

Hoi Esther,
    Vandaag jouw kaart uit Chicago gekregen.Bedankt!! Wat een super leuke verslagen schrijf je! Volgens ons kan je zo als schrijfster beginnen! Geniet van je Amerika avontuur en pas goed op jezelf!!
    Groetjes,Jan en Els